Allegio Stockholm
Allegio Hemtjänst i Kista, Husby och Akalla
Vi finns valbara i Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga, Tensta & Rinkeby. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss du också!
Boka gärna ett hembesök genom att trycka här
Negin Khosravi
Enhetschef Enhetschef Kista, Husby och Akalla
Allegio Hemtjänst i Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga, Tensta & Rinkeby
Vi finns valbara i Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga, Tensta & Rinkeby. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss du också!
Boka gärna ett hembesök genom att trycka här
Elin Tornberg,
Enhetschef Hässelby-Vällingby-Spånga-Tensta
Vad vi gör
Vi på Allegio kan hjälpa till med hemtjänst, larmryck, hemservice (RUT-tjänster), matlådor och ledsagning.
Vi erbjuder städ, fönsterputs och enklare trädgårdsskötsel med RUT-avdrag.
Visste ni att vi har ett samarbete med Åsens tvätteri? Alla våra kunder som är beviljad tvätt i sitt biståndsbeslut får en fin tvättpåse av oss. Denna kommer vi och hämtar på måndagar, tvätteriet kommer sedan och hämtar din påse hos oss, tvättar, manglar, stryker och viker för att sedan förpacka i plast innan det levereras till oss igen. Vi tar sedan med din tvätt hem till dig bara ett par dagar efter att vi hämtat den. Det är en fröjd för våra medarbetare att få lägga in fint vikta kläder i garderoben hos våra kunder och att som kund få lägga sig i nytvättade och manglade lakan är en vardagslyx som vi tycker att alla våra kunder förtjänar. Givetvis betalar du inte något mer än din vanliga hemtjänstavgift för denna tjänst.
Vi kan erbjuda både leverans av matlådor eller att vi tillagar måltider hemma hos dig. Vid matlådeleverans har vi ett samarbete med restaurang Sthlm mat och det finns flertalet olika rätter att välja på varje dag. Pris för matlåda är 90 kr/st ink. sallad.
Du som vårdar en närstående kan få avlösning i hemmet. Upp till 16 timmar avlösning i månaden är gratis. En ledsagare är en person som kan hjälpa dig som har en funktionsnedsättning att vara med i sociala och kulturella aktiviteter. Det kostar ingenting att få stöd av en ledsagare.
Hur vi arbetar
Kunskap i demens och personcentrerad omsorg
Våra medarbetare har genomgått utbildningen stjärnmärkt demens via svenskt demenscentrum. Vi ser en ökad andel dementa personer som fortfarande bor hemma vilket gör att denna utbildning underlättar arbetet för våra medarbetare för att kunna ge den bästa möjliga hjälp i hemmet. En stor del i detta är att arbeta personcentrerat och utgå ifrån varje persons unika livssituation.
Kontinuitet med samma kontaktman alla vardagar
För att skapa goda förutsättningar för trygghet och god omvårdnad och service erbjuder vi samma kontaktman alla vardagar. Det innebär att samma undersköterska kommer till dig måndag till fredag dagtid. på kväll och helg kommer vårt övriga medarbetare.
Hur får jag Hemtjänst
Ansök om hemtjänst
I Västerort finns vi valbara utifrån lagen om valfrihet (LOV). I korthet går det till så att du först får träffa en biståndshandläggare, som gör en bedömning av vilka behov du har och vad du kan beviljas. Priset för hemtjänst är detsamma oavsett utförare. Ansök direkt nedan till din lokala kommun.
Välj Allegio som utförare
När du fått din ansökan om hemtjänst beviljad kan du välja oss på Allegio som är en godkänd leverantör. Om du inte är nöjd med din nuvarande hemtjänst har du alltid rätt att byta till Allegio. Vi på Allegio har god erfarenhet av kommunal handläggning. Ta gärna kontakt med oss så vägleder vi dig.
Allegios hemtjänst startar!
Vi kontaktar dig och bokar ett hembesök där vi skriver en genomförandeplan och utser en fast omsorgskontakt som går till dig dagligen. Du får en Allegio-hempärm med allt material samlat på ett ställe.
Inga mer inlägg
Inga mer inlägg
Våra medarbetare
Allegio är inget utan våra duktiga medarbetare! Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda och alla besitter gedigen erfarenhet inom vård och omsorg. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna! Hos oss träffar du samma personal alla vardagar. Vårt mål är att du som kund ska träffa så få medarbetare som möjligt.
Vi kan alltid bli bättre
För att vår kvalité på tjänsterna vi utför ska vara den absolut bästa så har vi ett kvalitetssystem. Här kan våra medarbetare lägga in händelserapporter som vi sedan kan arbeta utifrån för att förbättra vårt arbete. Vi har även kvalitétsmöten minst 1 gång i månaden. På dessa möten diskuterar och analyserar vi hur vi kan arbeta för att förbättra det som inträffat och samtidigt motverka att det händer igen. Efter det så tar vi upp alla händelser på kommande arbetsplatsträff så att alla medarbetare är delaktiga i förbättringsarbetet vi lägger fram.
Har du förbättringsförslag till vår verksamhet – kontakta oss!
Så säger våra kunder
Vanliga frågor & svar
Det är en biståndshandläggare på stadsdelen som utreder ditt hjälpbehov.
Priset är detsamma oavsett om du har kommunal eller Allegio som din hemtjänstutförare. Det finns en maxtaxa i hemtjänsten, det maximala beloppet du betalar per månad oavsett insatser – från 2022 är maxtaxan 2170 kr.
Kundbrev arkiv
Kontaktuppgifter - Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga, Tensta & Rinkeby
Vi finns valbara i Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga, Tensta & Rinkeby. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss!
- Siktgatan 1, 162 50 Vällingby
- 08-771 79 77 (alla dagar 7-22)
- vasterort@allegio.se
Kontaktuppgifter - Kista, Husby och Akalla
- Sibeliusgången 10, 164 73 Kista
- 08-771 79 63 (alla dagar 7-22)
- rinkeby-kista@allegio.se