Allegio Hemtjänst i Falköping

Välj vår hemtjänst och hemservice i Falköping du också. Våra medarbetare utgår ifrån kontoret på Storgatan 36 och servar hela kommunen med omsorg och service. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna till oss i Falköping!

Dejin Mohamad,
Enhetschef Falköping

Vad vi gör

Om du behöver extra hjälp i vardagen så har du rätt att ansöka om hemtjänst hos kommunens biståndshandläggare. Hemtjänsten hos Allegio ger dig stöd i din vardag, så att du ska kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Det kan handla om allt från hjälp med enklare sysslor någon dag i veckan, till hjälp med det mesta flera gånger per dygn. Det är dina behov som ska styra. Exempel på insatser som hemtjänsten ofta gör är städning, handling, hjälp med personlig hygien och ledsagning till olika aktiviteter. Hos Allegio Omsorg får du en egen kontaktman som tillsammans med dig lägga upp en genomförandeplan som beskriver hur din omsorg skall utföras.

Vi gör mer än hemtjänst. Allegio erbjuder även hushållsnära tjänster där du kan använda dig av RUT-avdrag. Våra superduktiga städare ger ditt hem ren kärlek.

Hur vi arbetar

Kunskap i demens och personcentrerad omsorg

Våra medarbetare har genomgått utbildningen stjärnmärkt demens via svenskt demenscentrum.  Vi ser en ökad andel dementa personer som fortfarande bor hemma vilket gör att denna utbildning underlättar arbetet för våra medarbetare för att kunna ge den bästa möjliga hjälp i hemmet. En stor del i detta är att arbeta personcentrerat och utgå ifrån varje persons unika livssituation.

Kontinuitet och fast omsorgskontakt

Kontinuitet och fast vård- eller omsorgskontakt ger extra trygghet i kontakten hos Allegio. Vi arbetar aktivt med att förbättra din trygghet och din upplevelse. Detta gör vi genom att din kontaktperson tillsammans med dig punktar upp dina hjälpinsatser i en vård- eller genomförandeplan som vi kommer att arbeta efter.  

Trygghet och säkerhet

Alla våra medarbetare har ID-handlingar där det framgår tydligt att dem är anställda på Allegio. Vi rekommenderar att inte släppa in personer som inte kan uppvisa ID-handlingar som styrker Allegio som utförare. Våra medarbetare bär arbetskläder, jacka och ryggsäck med Allegio-märke. Även våra bilar och el-cyklar är också profilerade. Nycklar förvaras tryggt och alla medarbetare begär vi utdrag från polisens belastningsregister.

Guldkant

under titel

massa brödtext

massa brödtext

massa brödtext

massa brödtext

massa brödtext

massa brödtext

massa brödtext

Hur får jag Hemtjänst

01.

Ansök om hemtjänst

I Falköping finns vi valbara utifrån lagen om valfrihet (LOV). I korthet går det till så att du först får träffa en biståndshandläggare, som gör en bedömning av vilka behov du har och vad du kan beviljas. Priset för hemtjänst är detsamma oavsett utförare. Ansök direkt nedan till din lokala kommun.

02.

Välj Allegio som utförare

När du fått din ansökan om hemtjänst beviljad kan du välja oss på Allegio som är en godkänd leverantör. Om du inte är nöjd med din nuvarande hemtjänst har du alltid rätt att byta till Allegio. Vi på Allegio har god erfarenhet av kommunal handläggning. Ta gärna kontakt med oss så vägleder vi dig.

03.

Allegios hemtjänst startar!

Vi kontaktar dig och bokar ett hembesök där vi skriver en genomförandeplan och utser en fast omsorgskontakt som går till dig dagligen. Du får en Allegio-hempärm med allt material samlat på ett ställe.

Följ oss gärna på Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Våra medarbetare

Vi är ingenting utan våra duktiga medarbetare! Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda och alla besitter gedigen erfarenhet inom vård och omsorg. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna!  Hos oss träffar du samma personal alla vardagar. Vårt mål är att du som kund ska träffa så få medarbetare som möjligt.

Vi kan alltid bli bättre

För att vår kvalité på tjänsterna vi utför ska vara den absolut bästa så har vi ett kvalitetssystem. Här kan våra medarbetare lägga in händelserapporter som vi sedan kan arbeta utifrån för att förbättra vårt arbete. Vi har även kvalitétsmöten minst 1 gång i månaden. På dessa möten diskuterar och analyserar vi hur vi kan arbeta för att förbättra det som inträffat och samtidigt motverka att det händer igen. Efter det så tar vi upp alla händelser på kommande arbetsplatsträff så att alla medarbetare är delaktiga i förbättringsarbetet vi lägger fram.

Har du förbättringsförslag till vår verksamhet – fyll i formuläret!

Så säger våra kunder

Vanliga frågor & svar

Det är en biståndshandläggare som utreder ditt behov – utifrån din ansökan. Läs mer här

Priset är detsamma oavsett om du har kommunal eller Allegio som din hemtjänstutförare. Det finns en maxtaxa i hemtjänsten, det maximala beloppet du betalar per månad oavsett insatser – från 2022 är maxtaxan 2170 kr.  Läs mer här

Vi får beställningen direkt av biståndshandläggaren. Då kontaktar vi dig och bokar ett hembesök där vi läggar upp en plan tillsammans med dig hur hjälpen ska utföras. Uppföljning och anpassningar av planen sker kontinuerligt efter behov.

Ja, alla medarbetare från Allegio har ID-handlingar där det framgår tydligt att dem tillhör Allegio.

Vi rekommenderar att inte släppa in personer som inte kan uppvisa ID-handlingar som styrker Allegio som utförare.

Kundbrev

Kontaktuppgifter

Vi finns valbara i Falköping. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss!

Enhetschef

Dejin Mohamad

Planeringsledare

Karoline Engblom Sandstedt

Planeringsledare

Pernilla Svensson

Kundansvarig

Ulla-Britt Johansson

Här ligger vårt kontor - välkommen på besök!