Allegio Solna

Vi finns valbara i Sundbyberg och Solna. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Idag besöker vi varje månad 85 kunder i området – varmt välkomna att välja oss du också!

Vad vi gör

Vi på Allegio kan hjälpa till med hemtjänst, hemservice (RUT-tjänster), matlådor och ledsagning.

Mer info kommer inom kort!

Mer info kommer inom kort!

Mer info kommer inom kort!

Mer info kommer inom kort!

Hur vi arbetar

Kunskap i demens och personcentrerad omsorg

Våra medarbetare har genomgått utbildningen stjärnmärkt demens via svenskt demenscentrum.  Vi ser en ökad andel dementa personer som fortfarande bor hemma vilket gör att denna utbildning underlättar arbetet för våra medarbetare för att kunna ge den bästa möjliga hjälp i hemmet. En stor del i detta är att arbeta personcentrerat och utgå ifrån varje persons unika livssituation.

Kontinuitet med samma kontaktman alla vardagar

För att skapa goda förutsättningar för trygghet och god omvårdnad och service erbjuder vi samma kontaktman alla vardagar. Det innebär att samma undersköterska kommer till dig måndag till fredag dagtid. på kväll och helg kommer vårt övriga medarbetare.

Våra medarbetare

Allegio är inget utan våra duktiga medarbetare! Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda och alla besitter gedigen erfarenhet inom vård och omsorg. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna!  Hos oss träffar du samma personal alla vardagar. Vårt mål är att du som kund ska träffa så få medarbetare som möjligt.

Språk

Vi har medarbetare från flera olika länder och kan därför erbjuda flera olika talade språk. Till exempel Arabiska, persiska, polska, ryska. Vi har även en medarbetare som kan teckenspråk.

Vi kan alltid bli bättre

För att vår kvalité på tjänsterna vi utför ska vara den absolut bästa så har vi ett kvalitetssystem. Här kan våra medarbetare lägga in händelserapporter som vi sedan kan arbeta utifrån för att förbättra vårt arbete. Vi har även kvalitétsmöten minst 1 gång i månaden. På dessa möten diskuterar och analyserar vi hur vi kan arbeta för att förbättra det som inträffat och samtidigt motverka att det händer igen. Efter det så tar vi upp alla händelser på kommande arbetsplatsträff så att alla medarbetare är delaktiga i förbättringsarbetet vi lägger fram.

Har du förbättringsförslag till vår verksamhet – kontakta oss!

Så säger våra kunder

Vanliga frågor & svar

Det är en biståndshandläggare på stadsdelen som utreder ditt hjälpbehov.

Priset är detsamma oavsett om du har kommunal eller Allegio som din hemtjänstutförare. Det finns en maxtaxa i hemtjänsten, det maximala beloppet du betalar per månad oavsett insatser – från 2022 är maxtaxan 2170 kr. 

Kontaktuppgifter

Vi finns valbara i Solna. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss!

placeholder

Verksamhetschef

Katarina Kosiarska

placeholder

Planeringsledare

Ida Johansson