- Start
- Din lokala Allegio
- Allegio Bromma
Allegio Hemtjänst Bromma
Vi finns valbara inom hemtjänst, hemstäd, matlådor, trygghetslarm och ledsagning i Bromma. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss!
Vad vi kan hjälpa till med
Dold
Hemtjänst i form av omvårdnad, service och larmtillsyner utför vi dygnet runt – årets alla dagar. Vi finns nära tillhands med duktig personal utifrån dina behov och önskemål.
Vi erbjuder städ, flyttstäd, fönsterputs och enklare trädgårdsskötsel för 240 kr/h efter RUT-avdrag.
Visste ni att vi har ett samarbete med Åsens tvätteri? Alla våra kunder som är beviljad tvätt i sitt biståndsbeslut får en fin tvättpåse av oss. Denna kommer vi och hämtar på måndagar, tvätteriet kommer sedan och hämtar din påse hos oss, tvättar, manglar, stryker och viker för att sedan förpacka i plast innan det levereras till oss igen. Vi tar sedan med din tvätt hem till dig bara ett par dagar efter att vi hämtat den. Det är en fröjd för våra medarbetare att få lägga in fint vikta kläder i garderoben hos våra kunder och att som kund få lägga sig i nytvättade och manglade lakan är en vardagslyx som vi tycker att alla våra kunder förtjänar. Givetvis betalar du inte något mer än din vanliga hemtjänstavgift för denna tjänst.
Vi erbjuder goda tillagade matlådor, både kylda och varma från Tunet. Pris för matlåda är 85 kr/st, om du önskar ha sallad till maten kostar det 10kr/st. Varje dag kan du även beställa äppelpaj med vaniljsås till en kostnad av 25 kr
Du som vårdar en närstående kan få avlösning i hemmet. Upp till 16 timmar avlösning i månaden är gratis. En ledsagare är en person som kan hjälpa dig som har en funktionsnedsättning att vara med i sociala och kulturella aktiviteter. Det kostar ingenting att få stöd av en ledsagare.
Hur vi arbetar
Kunskap i demens och personcentrerad omsorg
Våra medarbetare har genomgått utbildningen stjärnmärkt demens via svenskt demenscentrum. Vi ser en ökad andel dementa personer som fortfarande bor hemma vilket gör att denna utbildning underlättar arbetet för våra medarbetare för att kunna ge den bästa möjliga hjälp i hemmet. En stor del i detta är att arbeta personcentrerat och utgå ifrån varje persons unika livssituation.
Kontinuitet med samma kontaktman alla vardagar
För att skapa goda förutsättningar för trygghet och god omvårdnad och service erbjuder vi samma kontaktman alla vardagar. Det innebär att samma undersköterska kommer till dig måndag till fredag dagtid. på kväll och helg kommer vårt övriga medarbetare.
Våra medarbetare
Vi är inget utan våra duktiga medarbetare! Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda och alla besitter gedigen erfarenhet inom vård och omsorg. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna! Hos oss träffar du samma personal alla vardagar. Vårt mål är att du som kund ska träffa så få medarbetare som möjligt.
Vi kan alltid bli bättre
För att vår kvalité på tjänsterna vi utför ska vara den absolut bästa så har vi ett kvalitetssystem. Här kan våra medarbetare lägga in händelserapporter som vi sedan kan arbeta utifrån för att förbättra vårt arbete. Vi har även kvalitétsmöten minst 1 gång i månaden. På dessa möten diskuterar och analyserar vi hur vi kan arbeta för att förbättra det som inträffat och samtidigt motverka att det händer igen. Efter det så tar vi upp alla händelser på kommande arbetsplatsträff så att alla medarbetare är delaktiga i förbättringsarbetet vi lägger fram.
Har du förbättringsförslag till vår verksamhet – kontakta oss!
Så säger våra kunder
Vanliga frågor & svar
Det är en biståndshandläggare på stadsdelen som utreder ditt hjälpbehov.
Priset är detsamma oavsett hemtjänstutförare. Det finns en maxtaxa i hemtjänsten, det maximala beloppet du betalar per månad oavsett insatser – från 2023 är maxtaxan 2359 kr.
Vi f¥r best¦llningen direkt av bist¥ndshandl¦ggaren. D¥ kontaktar vi dig och bokar ett hembesk d¦r vi l¦ggar upp en plan tillsammans med dig hur hj¦lpen ska utfras. Uppfljning och anpassningar av planen sker kontinuerligt efter behov.
Ja, alla medarbetare fr¥n Allegio har ID-handlingar d¦r det framg¥r tydligt att dem tillhr Allegio.
Vi rekommenderar att inte sl¦ppa in personer som inte kan uppvisa ID-handlingar som styrker Allegio som utfrare.
Kontaktuppgifter
Vi finns valbara i Bromma. Kontakta oss gärna så kommer vi på ett hembesök. Varmt välkomna att välja oss!
- Svartviksvägen 15, Bromma
- 08-771 79 77 (alla dagar 7-22)
- bromma-kungsholmen@allegio.se
Planeringsledare
Bahram Barmayehvar
- 076-022 21 32
- bahram.b@allegio.se